Niet komen opdagen & laattijdig afspraken annuleren
Beste patiënten,
We merken de laatste tijd dat er soms patiënten niet komen opdagen op hun afspraak, ons niet verwittigen of dat er erg laattijdig wordt afgebeld (< 3u voor de afspraak).
Als praktijk betreuren we dit ten zeerste aangezien we andere mensen moeten teleurstellen. Enerzijds voor onze vaste patiënten die geen tijdige afspraak kunnen krijgen omdat de plaatsen beperkt zijn en wachttijden oplopen. Anderzijds moeten we helaas nieuwe patiënten weigeren door de patiëntenstop, als gevolg van de drukte.
Hierdoor zijn we genoodzaakt om volgende maatregelen te treffen:
Gelieve steeds telefonisch of per e-mail te annuleren. Indien u niemand aan de lijn krijgt, gelieve een boodschap achter te laten op het antwoordapparaat, waarbij duidelijk aangegeven wordt:
- Uw naam en voornaam
- Datum & uur van de afspraak
Indien u een nieuwe afspraak wenst, mag u uiteraard een nieuwe afspraak vastleggen.
Hierbij dient u rekening te houden met de reeds ingeplande afspraken en kan er geen voorrang verleend worden.
Bij een annulatie minder dan 24 uur voor de behandeling of bij het niet komen opdagen, zijn wij helaas genoodzaakt 100% van de behandeling aan te rekenen.
Indien er sprake is van overmacht, wordt deze kost kwijtgescholden.
Onder overmacht wordt begrepen:
- Een onaangekondigde staking van het openbaar vervoer
- Een ongeval, hetzij van de cliënt, hetzij van diens thuiswonende kinderen/partner
- Een plots overlijden van een gezinslid (partner, kinderen) of familie in de 1e graad (ouder, broers, zussen)
Indien er meermaals (>3x) laattijdig wordt geannuleerd omwille van ‘overmacht’ en/of u bent nadien nog een 4de keer niet komen opdagen dan wordt u uitgeschreven in onze praktijk zodat wij andere mensen kunnen verder helpen.
Patiënten die meer dan 15 minuten te laat komen op hun afspraak, moeten een nieuwe afspraak maken.
We zullen altijd kwaliteit boven kwantiteit verkiezen en om deze kwaliteit te kunnen blijven waarborgen dienen de uren van de afspraak gerespecteerd te worden.
Bedankt voor uw begrip